قالب تخت پلاستیکی

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه

قالب تخت پلاستیکی ( پلیمری )

 

 

قالب های تخت پلاستیکی ( پلیمری )  یکی از جایگزین های مناسب قالب های فلزی است که برای قالب بندی در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود ، از جمله از مزایای قالب پلاستیکی :
۱) حامی محیط زیست
۲) عدم نیاز به روغن کاری
۳)  وزن سبک تر و استفاده راحت تر و حمل آسان
۴) قابلیت استفاده مکرر از قالب ها و دوام بالای قالب ها

شرکت کهن پیشه نیز با توجه به نیاز صنعت ساخت و ساز اقدام به تولیدات قالب های تخت پلاستیکی در ابعاد مختلف نموده است. قالب های پلیمری توسط این شرکت در دو رنگ سفید و مشکی به فروش می رسد و دارای لبه ۵ سانتیمتری همانند قالب های فلزی است و امکان استفاده همزمان با قالب های فلزی را فراهم می نماید .

ابعاد قالب های تخت پلاستیکی

 

 

<yoastmark class=

 

۱ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۱۰ )

۲ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۱۵ )

۳ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۲۰ )

۴ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۲۵ )

۵ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۳۰ )

۶ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۳۵ )

۷ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۴۰ )

۸ – قالب تخت پلاستیکی طول ( ۱۰۰ × ۵۰ )

لیست قیمت محصولات

درمورد قالب تخت شرکت کهن پیشه

 

 

قالب های تخت پلاستیکی یکی از انواع قالب های ساختمانی هستند که در اجرای اسکلت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند . طی سال های اخیر استفاده از این قالب ها در کشورهای توسعه یافته رونق یافته است که مزایا و امتیازات منحصر به خود را دارد .
در ایران نیز امکان خرید و فروش این قالب ها فراهم شده است و در بسیاری از طرح های عمران و ساختمان سازی استفاده می شوند .
قالب های بتن پلاستیکی که بدنه ی اصلی آن برخلاف سایر قالب های بتنی از جنس پلیمر فشرده است و امروزه به دلیل مزایای فراوانی که دارد جایگزین قالب های فلزی و پلی وودها شده است  همچنین کاربرد آن ها در ستون، سقف و دیوار های برشی  … می باشد.

چگونگی قالب بندی بتن ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل در ساخت سازه های بتنی به شمار می رود. از همین رو اجرای آن می بایست به دست مجری سازه های بتنی حرفه ای صورت بگیرد و به ایمنی تجهیزات و رعایت قوانین و استاندارد های موجود توجه شود.

 

قالب بندی ستون با استفاده از قالب تخت پلاستیکی
اتصال قالب تخت پلاستیکی با استفاده از قفل برای قالب بندی ستون

امتیازات اجرایی و فنی

 

قالب های پلاستیکی در بتن ریزی ، قالب بندی بتنی و به طور کلی ساخت انواع سازه های بتنی استفاده میشوند . به دلیل متریال به کار رفته در ساخت این قالب ها ، استقامت این قالب ها در مقایسه با دیگر قالب ها بیشتر بوده و به همین دلیل افزایش کیفیت را به همراه دارد .
  • وزن سبک
وزن و سبکی یکی از پراهمیت ترین فاکتور ها در عملیات ساختمان سازی است چراکه هرچه وزن قالب سبک تر باشد ، وزن سازه سبک تر و در پی آن اجرای راحت تری دارد .
قالب های پلاستیکی در مقایسه با قالب های فلزی دارای وزن سبک تری هستند به عنوان مثال یک متر مربع قالب پلاستیکی بتن تقریبا ۱۵ کیلوگرم است و بزرگترین قالب پلاستیکی بتن وزنی در حدود ۱۱ کیلوگرم دارد درحالی که در هر مترمربع قالب های فلزی تقریبا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد و بزرگترین قالب فلزی بتنی وزنی در حدود ۲۰۰ کیلوگرم دارد . هرچه این قالب ها سبک تر باشند ، انتقال و جابه جایی آنها بسیار راحت تر است .
  • سرعت و دقت بالا در تولید

 

جهت تولید قالب های پلاستیکی زمان کمتری نیاز است . و علت آن این است که : در تولید قالب های فلزی به دلیل ماهیت سخت و خشک فلزات پروسه زمان بر است و مراحل مختلفی باید طی شود اما در تولید و ساخت قالب های پلاستیکی فقط کافیست از دستگاه تزریق ABS استفاده کرد و توسط قالب های دقیق اقدام به تزریق ماده ی اولیه و ساخت این قالب ها نمود . تمام این پروسه در یک مرحله و با دقت بالا صورت می گیرد .
  • عدم نیاز به مراقبت

 

در مورد قالب های فلزی مسئله ای که وجود دارد روغن کاری قالب ها درمرحله ی انبار کردن آنها جهت جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی قالب هاست و پس از آن نیز باید حتما در یک مکان خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند . اما در مورد قالب های پلاستیکی نیازی به فراهم کردن این شرایط نیست این قالب ها نیازی به روغن کاری ندارند و رطوبت و آب هم خسارتی به آنها وارد نمی کند .
  • مقاومت مطلوب

 

پلیمر ABS دارای مقاومتی ایده آل در برابر ضربه و سایش است به همین دلیل است که از این نوع پلیمر در ساخت داشبورد اتومبیل ها استفاده می شود . قالب های پلاستیکی قادر هستند در برابر ۶ متر ارتفاع و ۸۰ کیلونیوتن مقاومت کنند .
  • قابل اجرا در شرایط آب و هوایی متفاوت

 

از این قالب ها می توان در مناطق سردسیر و با شرایط جوی و آب و هوای سرد و خشک استفاده کرد چراکه قالب های پلاستیکی از نفوذ و انتقال سرما به سازه های بتنی جلوگیری می کنند و مانع از سردی و یخ زدگی بتن ها می شوند .
علاوه براین ، امکان اجرای این قالب ها در مناطق گرمسیری هم وجود دارد زیرا سطح و رویه ی این قالب ها ، مانند سایر قالب های بتن ریزی فلزی ، از جنس فلز نبوده و از این رو مانع از انتقال گرمای شدید و زیاد به سطوح قالب بندی می شود و از خشک شدن و تبخیر رطوبت و آب لایه های سطحی بتن جلوگیری می کند .

 

برچسب ها: ابعاد قالب تخت, اتصال قالب تخت, تولیدکننده قالب تخت, جایگزین پلی وود, در مورد قالب تخت, قالب بندی بتن, قالب پلاستیکی, قالب تخت, قالب تخت پلاستیکی, قالب تخت پلیمری, قالب های تخت پلاستیکی, قیمت قالب تخت, لیست قیمت قالب تخت, مزایای قالب تخت, معایب قالب تخت, مقاومت قالب تخت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up