جنس قالب وافل

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه

تولیدکننده قالب وافل

 

معرفی مواد اولیه در تولید قالب وافل شرکت کهن پیشه

 

مواد و ابزارهای بسیاری در فرآیند تولید قالب وافل ( تزریق پلاستیک )  دخیل هستند. تمامی این ابزارها و مواد به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که محصول نهایی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد . رزین پلاستیک یکی از مهم‌ترین مواد در فرآیند تزریق است که نقش اصلی این فرآیند را برعهده دارد و درواقع این رزین‌ها هستند که در نهایت تبدیل به محصول می‌شوند .

رزین‌ها موادی پلیمری هستند که با ساختار جذاب و جالب خود به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند که انواع و اقسام لوازم پلاستیکی را تولید کنند. اگر با پلیمرها آشنایی ندارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با پلیمرها و انواع مواد اولیه در تزریق پلاستیک آشنا شوید .

شرکت کهن پیشه تولیدکننده انواع قالب های وافل سقفی

پلیمر چیست؟

 

پلیمر نوعی ماده‌ی درشت مولکول است که از مولکول‌های بسیار بزرگ و زیرواحدهای تکرارشونده ساخته شده است. نوع طبیعی و مصنوعی این ماده به دلیل ویژگی‌های متنوع خود به وفور در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پلیمرها در همه جا پیدا می‌شوند ، از پلاستیک‌های مصنوعی همچون پلی استراین گرفته تا پلیمرهای زیستی طبیعی همچون DNA و پروتئین‌ها همگی پلیمرهایی هستند که نقشی اساسی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا می کنند. و در تولید قالب وافل نقش به سزایی دارند .

در فرآیند تزریق پلاستیک از کدام پلیمرها استفاده می شود؟

 

فرآیند تزریق پلاستیک با استفاده از پلیمرهای صنعتی یا مصنوعی انجام می‌شود. اما تمامی انواع پلیمر صنعتی برای تزریق پلاستیک مناسب نیستند. واکنش هر یک از پلیمرها به گرمایش و ذوب در این انتخاب تاثیرگذار است.

با این حال بیشتر فعالان صنعت تزریق از پلی اتیلین‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه در تزریق پلاستیک استفاده می‌کنند. در دسترس بودن، طرز استفاده‌ی ساده‌تر و ویژگی‌های مناسب پلی اتیلین، آن را به یکی از بهترین مواد اولیه‌ی تزریق پلاستیک بدل کرده است.

 

امروزه ۸۰٪  تا  ۹۰٪ مواد مورد استفاده در فرآیند تزریق از خانواده پلی اتیلین هستند. البته مشتقات نایلون، پلی پروپلین و PVC نیز جزو پلیمرهای محبوب برای تزریق پلاستیک هستند .

چرا در تولید قالب وافل از پلیمرها استفاده می‌شود ؟

 

پلیمرهای صنعتی به دلیل ویژگی‌های جالب از جمله شکل‌پذیری، مقاومت، میزان سختی، خاصیت ارتجاعی، قیمت مناسب و … به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر پلیمرها در انواع گرمانرم (ترموپلاست) و گرماسخت (ترموست) یافت می‌شوند که تنوع محصول نهایی را افزایش خواهند داد.

ساختار پلیمرهای اولیه تزریق پلاستیک

 

پلیمرهای اولیه تزریق از مولکول‌هایی به نام منومر به جود آمده‌اند. منومرها که نوعی مولکول ساده‌ی آلی هستند، در اثر فشار، حرارت و فعالیت کاتالیزورها پیوند مولکولی دوگانه‌ی بین اتم‌های کربن خود را از دست می‌دهند و یک پیوند کووالانسی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

با این اتفاق اتم‌های کربن موجود در دو سر مولکول یک الکترون آزاد خواهند داشت که می‌تواند با هر عامل آزاد دیگری واکنش نشان دهد. این مولکول جدید «مر» نام دارد. “مر”ها با متصل شدن به یکدیگر و تشکیل یک زنجیره، ماده‌ی پلیمر را تشکیل می‌دهند که به عنوان ماده اولیه تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی استایرن‌ها یکی از ارزان‌ترین انواع ترموپلاستیک‌ها هستند که به مواد غذایی واکنش نشان نمی‌دهند. به همین دلیل برای ساخت ظروف پلاستیکی آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Polypropylene

پلی پرولین ‌ها دارای مقاومت شیمیایی بالا هستند و همچون پلی استایرن‌ها در ساخت لوازم بسته‌بندی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت اصلی این دو پلیمر این است که پروپرولین‌ها انتخاب بهتری برای ظروف نگهدارنده‌ی مایعات هستند.

 

برچسب ها: انواع پلیمر, انواع قالب وافل, پلیمر, تزریق پلاستیک, تولیدکننده قالب وافل, جنس قالب وافل, دستگاه تزریق, شرکت کهن پیشه, قالب, قالب وافل, کهن پیشه, مواد اولیه قالب وافل, وافل

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up